View Sidebar
Markkinointi uudistuksen kourissa

Markkinointi uudistuksen kourissa

Markkinointi on ollut jo toistakymmentä vuotta suuren uudistuksen kourissa. Suurimpana kärsijänä tässä uudistuksessa on ollut printtimedia, joka on menettänyt suuria markkinointituloja internetmainonnalle. Nettimainonta on ajankohtaisempaa, tarkempaa, kattavampaa ja ennen kaikkea halvempaa. Varsinkin Facebook on mullistanut täysin nettimainonnan. Facebook onkin joutunut jo myöntämään, että heitä pitäisi kohdella mediana, ei sosiaalisena palveluna. Sosiaalisen median kautta suoritettava mainonta on täysin kohdistettavissa omalle kohdeyleisölleen. Tämä tekee mainonnasta halvempaa ja tehokkaampaa. Mainonta ei toimi enää yhdeltä monelle, vaan nykyisessä mainontatavalla puhutaan kohdeyleisölle kohdistetusta mainonnasta.

Multi-advertising

Kuitenkin jotkin toimialat ovat pysyttäytyneet yhdeltä monelle-tavassa mainontansa suhteen. Uhkapelimainonta on ollut alusta asti suunnattua kaikille, varsinkin Suomessa. Uhkapelimainonta nojaa mielikuvamainontaan suuresta yhtäkkisestä voitosta ja paremmasta elämästä. Huonoilla palautusprosenteilla tarjotaan pelejä, joissa on mahdollista voittaa suuresti. Lotto onkin maailmanlaajuisesti eniten pelattuja rahapelejä. Jopa Suomessa pyörii nykyään parhaillaan yli sadassa miljoonassa viikottaiset lottopotit. Vaikka jotkut kutsuvat Lottoa tyhmien verona, on kuitenkin olemassa lottoa parempiakin pelejä jo ihan ansaintamielessä.

Internet on vaikeuttanut Veikkauksen asemaa monopolitoimijana ja tällä hetkellä suomalaiset pelaavat jo yli 300 miljoonaa euroa vuodessa ulkomaille. Kasinopelejä pelataan verrattain paljon, mutta ammattimaisessa toiminnassa vedonlyönti näyttelee suurinta osaa. Suomessa on lukuisia vedonlyöjäammattilaisia, jotka elävät vedonlyöntivoitoillaan. Monella näistä toki on vuosikymmenien kokemus, mutta uusia nousevia tähtiä ilmestyy koko ajan. Jokainen näistä on aloittanut jostain. Joillain pelaajilla on ollut taskussa jo valmiiksi rahaa jolla aloittaa harrastus. Toiset löysivät itsensä lopulta ammattilaisena aloittamalla vedonlyöntibonuksilla. Lähes jokaiselle ulkomaiselle vedonlyöntisivustolle on tarjolla vedonlyöntibonukset, millä nämäkin pelaajat ovat päässeet alkuun. Sivustoja on kuitenkin satoja, joten niiden löytäminen ei ole helppoa.

Comments are closed